Ken Parker #37: ASMAYALIM DA BESLEYELİM Mİ?!

21 Eki 2008

İdam cezasını savunmak, yakın geçmiş Türkiye'sinde bu sloganla özdeşti... Ya 19. yüzyıl sonunda, Amerika'da?

Geçmişte yazılıp çizilen ve bugün tekrar yayınlanan klasikler, bazı toplumsal değişimlere de vurgu yapıyor. Ken Parker'ın 37. kitabında karşımıza çıkan "Bir Haberin Öyküsü", bunlara güzel bir örnek:

Daha önce ülkemizde farklı isimler altında çıkan bu macera, kanunlarında idam cezasının yer aldığı (hatta fiilen uygulandığı) bir Türkiye'de yayınlanmıştı... Rodeo edisyonu ile birlikte, ilk kez idamsız bir Türkiye'de yayınlanıyor...

Carlo Ambrosini'nin enfes çizgileriyle akan "Bir Haberin Öyküsü", İstanbul'daki çizgi roman dükkanlarına dağıtılmış durumda; Dost, Remzi ve İnkılâp'larda ise 22 Ekim itibarıyla bulunabilecek.

Bir Haberin Öyküsü, sadece idama dair değil: Berardi'nin öyküsünden hareketle Mantero'nun kaleme aldığı senaryo, basının kimi zaman toplumu, kimi zaman suçu nasıl da el altından ateşleyip yönlendirebildiğini çok enteresan bir kurgu içinde sunuyor. [kaynak]
Share on :

6 yorum:

Unknown dedi ki...

zaten ken parker maceraları hep böyle tartışmalı ve insani konulara değindiği için başarılıdır. zaman ötesi bir boyutu vardır, dikkat çeker.

endiseliperi dedi ki...

hımmm.. çıktı demek, alalım.

izmir nasıl, erhan bey?

kulağınız ağrıyormuş, geçmiş olsun bu arada.

kendinize dikkat edin.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

sevgili peri, izmir iyi. ama ben çok yalnızım. geçici bir süre için tabii. hmmm...

Lilith dedi ki...

En son okudugum cizgi hikaye "Abdulcanbaz"di...32 tekmili birden...bu Ken Parker de kim ola...
Ben mi cok yaslandim yoksa memleket gundeminden mi cok uzak kalmisiz...ha

Adsız dedi ki...

bu ken parker boş zamanlarında kapital okuyan bir western kahramanıdır.

çizgi roman sanatı bakımından, ben şahsen bir dönüm noktası olduğunu düşünüyorum.

şimdiye kadar okumadıysanız şimdiden sonra okumaya başlayınız.

Adsız dedi ki...

aldım ve okudum. muhteşem. bu kalitede roman veya öykü yazarı türkiye'de bugün yok. orhan pamuk dahil yok.

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah