murat menteş'in 'dublörün dilemması' adlı enfes romanında yaptığı alıntılardan benim yaptığım alıntılar

21 Haz 2009

1. canımın içi böyle şeyler yalnızca romanlarda olur. [cüneyt arkın, sıkı dur geliyorum]
2. müzik değişince dans da değişir. [takeshi kitano]
3. insan öldüğünde uzunca bir süre için ölür [leon bloy]
4. hangi liman olursa olsun, yeter ki bizleri, erkeklerin kadınlardan korunduğu bir islam ülkesine ulaştırsın. [bernard shaw, doktorun dilemması]
5. karşılaştığımız herkes, biz beğenelim beğenmeyelim, bizi icad eder.
6. yaşlı bir adamı bastonundan mı ayıracaksın, [gendalf- j.r.r. tolkien, yüzüklerin efendisi]
7. geçmişin bana neler hazırladığını bilmiyorum. [abdülhak ebî reydâ]
8. hayatta her şeyi elde etmekten başka şeyler de olmalı. [hafız hamza el-hayatî]
9. tüm insanlığa kahve ısmarlamak.... aklımdan geçen bu. [mansur mervan]zakkum ağacından üzüm bekleme / kılıcını kında uzun bekletme. [ibn hazm el-kurtubî]
10. bir sözün doğruluğu ile inandırıcılığı arasında hiç bir bağlantı yoktur. [şeyh rıdvan el icazî]
11. biz ermişlerin en büyük sorunu, 24 saat ermiş kalamamaktır. [şeyh abdülaziz azamî, final fısıltıları]
12. silahlı mücedele benim seçimim değildi; cellatları yelpazeyle püskürtemezsiniz. [salim muhammed yada ilich ramirez sanchez ya da çakal carlos ya da mahkum 872686/X]
13. sana baktıkça tatlım, rus ruletinde kaybetmenin acısı gibi bir acı duyuyorum.
14. karanlıkta kelimelerin ağırlığı kat kat artıyor. [elias canetti. marakeş'te keşmekeş]
15. falcı, müşterisinin göremediği bir şeyi görebilen kişidir: onun bir budala olduğunu. [ambrose gwinnett bierce]
16. gençler olmayacak şeylere heveslenirler, yaşlılarsa hiç vuku bulmamış şeyleri hatırlarlar. [hector hugh munro, saki- kaderin tazıları]
17. hayat maliyetleri karşılamayan bir iştir. [arthur schopenhauer]
18. evlilik kazandığına pişman olacağın bir oyundur. [chamfort]
19. bir insandan boşanana kadar onu tanıyamazsınız. [zsa zsa gabor]
20. kötü kadınlar bunaltır, iyi kadınlar sıkar. [oscar wilde]
Share on :

2 yorum:

endiseliperi dedi ki...

hah haaa:) çok iyiymiş yahu! 7'ye bayıldım. 3'e ve 2'ye de. hah haa 11 de çok iyi ve 5 de.

senay izne ayrildi dedi ki...

eşekkle ilgili bir küfür vardı kitapta. bayaa güldüğümü hatırlıyorum. ama küfürü hatırlamıyorum. ama eşek geçiyordu içinde. eşşoğlueşşek değildi.

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah