dellâk tokadlı ismail ağa ve sanatı hakkında

1 Şub 2015

yukarıda: aksaray hamamında dellâk tokadlı ismail ağa sanatında gaayet mâhirdir:

solda yukarıdan aşağı: tasdik olunur efendim doğrudur, haddehâneden süleyman ve refiki tâhir; tasdik olunur, nizamiye çavuşu bekir; bendeniz gayetle memnun oldum, tasdik ederim, ketebci mâliyeden ahmet hidâyet; tasdik olunur, mektebli nuri;

sağda yukardan aşağı: ismail ağaya yıkandım, ben dahi tastik ederim, gayetle mâhirdir, tıbbâyeli talât; ben dahi tasdik ederim, mektebli kâmil; bendenizi de yıkamıştır, memnun oldum, şehremânetinden hasan basri; tasdik ederim, rüsâmetdan ali rıza, ben hasan;

iki ayak arası imza: eseri basmacı ali, sene 1324.


"1906 yılında Basmacı Ali isminde biri Murad Paşa Camii ayakyoluna kömürle bir resim yapmış ve zamanla etrafı öylesine doldurulmuş ki 1933 senesine kadar sapasağlam duruyormuş. reşat ekrem koçu bunları kaydetmiş" ve baş yapıtı istanbul ansiklopedi'ne koymuş.

(sinan çuluk'un facebook sayfasından aldım.) 
Share on :

Hiç yorum yok:

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah