halklar kardeştir milliyetçilik kalleştir

10 Ağu 2008

gürcistan’ın güney osetya’ya saldırması üzerine rusya da gürcistan’a saldırdı ve o vakit ben aniden gürcistan’a saldıran ne ve kim varsa her şeye sinirlenmeye başladım ve nasıl oluyor da böyle oluyor lan diye düşünmeye başladım.
(evet ben cumhuriyetimizin başarıyla asimile ettiği gürcüler’den biriyim.) lakin ne gürcüce bilirim ne gürcü kültürü üzerine en ufak bir (b)ilgim vardır.
ama yine de nasıl oluyor da aniden bu savaşta gürcistan’ın tarafını tutarken yakalıyorum kendimi.
nasıl oluyor da, mesela bir abhaz derneğinden biri gürcüler aleyhine bir yorum yaparken, asabım bozulabiliyor ve hemen kanalı değiştirmeye davranıyorum?

oysa daha şimdiden çoğu sivil 2000’den fazla insan öldü ve önemli olması gereken tek şey bu.

bu benimki ne menem bi hayvanlık?
Share on :

6 yorum:

endiseliperi dedi ki...

erhanbey,
ben bile sinirlendim. peki, neden? arçil gürcü, diye. nasıl bir kodlanma bu, ben de anlamış değilim. ben gürcü bile değilken sinirleniyorsam o gizemli bilinçakışından filan da bahsedemem. oluyor böyle şeyler.

sevgiler.

Adsız dedi ki...

sevgiler peri...

AluminyumFolyo dedi ki...

hayvanlık demiyoruz efen'im. evet önemli olan ölen siviller. taraf tutuyor ama insanoğlu ister istemez, zayıf tutuyor biraz daha insansa...
tanıdğım kadarıyla bunun milliyetçiliğinizle ya da hayvanlığınızla bi ilgisi olduğunu sanmıyorum.

AluminyumFolyo dedi ki...

zayıf tutuyor değil zayıfı tutuyor olacak o.

endiseliperi dedi ki...

"Gürcistan yanlış yaptıysa, Saakaşvili yanlış yaptıysa, peki ben niye Gürcistan’dan yanayım? Niye Rusya’ya sonuna kadar karşıyım?"

üslubunu da, yaklaşımını da çok sevdiğim, köşe yazarı olmasını şaşkınlıkla karşıladığım, böyle güzel yazdığını gördükçe daha da şaşırdığım ve sevindiğim, kendisi de gürcü olan yazarından gürcistan&rusya savaşına ilişkin sevimli de olan bir yazı. büyük olasılıkla okumuşsunuzdur gerçi.

http://www.taraf.com.tr/yazar.asp?mid=1530

Adsız dedi ki...

Merhaba Erhanbey,

Ben de aynı duygular içindeyim. Üstelik, ne Gürcü'yüm ne de başka bir şey. Zira bahsettiğiniz asimilasyona inat, olduğum "o" şeyi de dile getirmeyen biriyim.

İnsanların sicili böylesine rezilken...Haklısınız, yaptığımız bu şey -iyi ki öyle- basbaya
"hayvanlık".

Yazıyı okuyunca,Gökhan Özgün'ün bir Gürcü olarak, Gürcistan tarafını tutmasıyla, benim gibi Gürcü olmayan birinin tutmasının aynı nedenlere bağlı olmasına pek şaşırmadım. Ama kendi adıma sevindim doğrusu...

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah