Borges!

19 Mar 2006


Borges'e adanmış bir blog. şunu da oradan aldım.(harika bir şarkı, güzel bir klip) Borges demişken şurada da Borges'e dair zengin bi link denizi var.
şimdi şu noktada Borges'ten bir şiirle devam ediyorum canım kardeşim:
Ben
O kafatası, o gizli yürek, kanın
Hiç görmediğim o yolları
Düşlerin o yeraltı dehlizleri, o Protheus,
O iç organlar, o ense, o iskelet.
Onların hepsiyim ben. Garip ama,
Bir kılıcın, önce altına, sonra külrengine,
Sonra da hiçliğe dönüşerek batan
Yapayalnız güneşin de aynasıyım ben.
Limanda yavaş yavaş yaklaşan gemileri
Seyreden biriyim. O az bulunur kitaplar,
Zamanla aşınan gravürler de;
Göçüp gitmiş ölüleri kıskanan ben.
İşin daha garibi bir evin köşesinde
Bu sözcükleri ağ gibi ören o adam olmam.
C.Ç.
Sonsuz Gül, J. L. Borges, çev. Ayşe Nihal Akbulut-Cevat Çapan, İletişim Y. 2001
Share on :

Hiç yorum yok:

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah