pek lezzetli bir manzara.

12 Kas 2007


kitapların isimleri nedir endişeli peri?
Share on :

1 yorum:

Adsız dedi ki...

aa sizin siteye gelip kendi fotoğrafımı görünce öyle şaşırdım ki erhan bey.

kitaplardan yakın duranı victoria finlay'in "renkler" kitabı. sitede renk ansiklopedisi adında bir kategori açıp, adlı adınca renkleri yazmayı istiyorum ne zamandır. bu kitabı çok sevdim. harfleri, sesleri, isimleri bile renkleriyle gören benim için çok eğlenceli bir kitaptı. renkleri görüyorum ama renklerin adları konusunda da çok cahilim. sitede bu konuda yazarsam, üstelik renkleri kendi tarihleriyle birlikte yazarsam hep birlikte öğreniriz diye düşünmüştüm. yanındaki deftere de aldığım notları yazıyordum.

(bakın öyle heyecanlanmışım ki çalakalem her şeyi bir bir anlatıyorum işte size.)

diğer kitap, edward said'in yersiz yurtsuz kitabı. hayatının son zamanlarında hayatını yazmaya başlamış. ama öyle sıkıcı bir kitap ki. kendisi hakkındaki fikrimizi de biraz sarsıyor. yazan edward said'le yaşayan edward said arasında dünya kadar fark var. incik boncuk komşu isimleri, efendime söyleyeyim kıyafetleri, babasının kırtasiye şirketinde sattığı malların markaları, annesine olan marazi düşkünlüğü, ergenlik dönemi cinsel deneyimleri, yaptığı sporlar... offf çok sıkıcı biriymiş. ayrıca kitapta az miktardaki sevgilileri ile ilişkisini anlatırken uzattıkça uzatıyor da sıra eşlerine gelince müthiş ahlakçı kesilip sus pus oluyor. arap kültürüyle de alakası yokmuş edward said'in erhan bey. ne arap müziği, ne arap edebiyatı, ne de arap dilinin inceleikleri... hiç bir şekilde beslenmemiş sanki bunlardan.

ama işte kanserken yazmış bunları ve okurken hep bunu düşündüm. onun böyle çocuksulaşmasında, yani çocuksu bir cehalet, zayıflık göstermesinde bunun çok etkisi olmuştur eminim. ve bu nedenle de bırakmadım kitabı, okudum sonuna kadar. siteye de, eh işte bunları yazayım demiştim fotoğrafı çektiğim sıralarda, ama ne bileyim gönlüm razı olmadı bu kadar olumsuz şey yazmaya. hem zaten diğer kitapları hakkında da çok cahil sayılırım.

böyle işte. şimdi peter ackroyd'un doktor dee'si var elimde ama keşke başlamasaydım diyorum. yine eski londra yeni londra karşılaştırması, hayaletler, mistik ve gizemli olaylar filan. seviyorum ama son okuduğum hawksmoor'undan sonra içim dışım londra oldu. hımm... kitapların hikayesi böyle. gördüğünüz gibi, biri bana başöğretmen sesiyle, nedir bu durum, filan diye sormaya görsün, elim ayağıma dolaşıp her şeyi bir bir anlatmaya başlıyorum. benden casus filan olmazmış:)

sevgiler.

 
Copyright © 2015 benhayattayken
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah